Kjøp & betaling
Når du har lagt din bestilling opprettes en avtale om kjøp mellom deg og. Du mottar da en bekreftelse til den e-postadressen du har angitt ved bestilling, når vi sender varene. Du har 14 dagers åpent kjøp fra datoen du mottar din bestilling (den datoen du mottok e-post med leveranseinformasjon). Du har selv ansvar for å kontrollere leveransen og se at produktene er uskadet når du mottar pakken. Ved eventuelle feil eller problemer med bestillingen må du ta kontakt på e-post: kundeservice@artimismb.no .
Ved en godkjent reklamasjon/hevelse av kjøpet vil vi betale tilbakebetale beløpet innen 14 dager fra varen er mottatt hos oss. Varen må være uåpnet, ubrukt og kan ikke være ødelagt eller skadet. Returner alltid produkt i original-forpakningen. Varen skal være helt komplett, altså vil ikke et åpnet produkt eller bare deler av produktet bli akseptert ved retur.
Dersom feil pris, leveringstid eller andre omstendigheter inntreffer, forbeholder artimismb.no seg retten til å endre dette i ettertid. Hvis dette inntreffer, vil vi kontakte deg og informere om dette. Du har da full rett til å enten endre eller kansellere din bestilling.
Ved oppdagelse av eventuelle falske bestillinger eller andre forsøk på bedrageri vil saken bli meldt til politiet.
De oppgitte prisene er alltid inkludert moms.
Vi forbeholder oss retten for eventuelle trykk- og skrivefeil. Ved prisendringer på bestillinger som allerede er lagt vil du alltid bli informert om dette og har da full rett til å endre eller kansellere bestillingen.
Garanti og eventuelle allergiske reaksjoner
Dersom du har fått en allergisk reaksjon på et produkt du har kjøpt på artimismb.no kan du ta kontakt på telefon, e-post (kundeservice@artimismb.no) eller kontakt oss på vår chat.
Refundering
Dersom vi skal gjøre en refundering vil dette gjøres ved å føre beløpet tilbake til kredittkortet/bankkortet eller til oppgitt bankkonto. Refundering vil bli gjort noen dager etter avsluttet sak, og vil være tilbakeført på din konto innen noen få virkedager avhengig av betalingsmetode.
Levering
Din ordre pakkes normalt innen 24 timer. Normal leveringstid er 1-7 virkedager avhengig av postnummer og fraktalternativ. Pakken kan hentes ut på nærmeste utleveringssted eller leveres hjem. Ved spesielle anledninger som ved salg på artimismb.no så tar vi forbehold om noe lengre leveringstid.
Angrerett
Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Vi ønsker at håndteringen skal være så enkel som mulig for begge parter. Ved angret kjøp har selger og kjøper noen forpliktelser som må følges innenfor angrerettlovens bestemmelser. Originalemballasjen må være slik den var når du mottok varen/e, og ikke åpnet. Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven: Angreretten betinger at kunde bærer kostnadene selv (jf. Angrerettloven § 8, punkt i). Dersom varene ikke kan returneres med normal post anbefaler vi Posten.no for mer info og gjennomføring av retur av større pakker. Dersom forbrukeren uttrykkelig har valgt en annen type levering er dette en kostnad som bæres av kunde (jf. Angrerettloven § 24). Angreretten kan ikke gjøres gjeldende ved levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen er blitt brutt etter levering (jf. Ang Angreretten § 22, punkt g)
Angreretten betinger at melding er gitt selger innen 14 dager etter at leveransen er mottatt (jf. Angrerettloven § 21). Forbrukeren skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding om angrerett er blitt gitt, sende varene tilbake (jf. Angreretten § 25). Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon (jf. Ang Angreretten § 25). Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet (jf. Angrerettloven § 1).
Angre – og returrett
Du er beskyttet av angrerettloven og har 14 dagers ubetinget angrerett fra den dagen du mottar varen på din forsendelse. Angreretten innebærer at du har rett til å angre kjøpet for et uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må altså produktet som returneres til oss være uåpnet, ubrukt og ikke ha skader. Dersom varens verdi er redusert mer enn nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, må du dekke dette verditapet. Vi krediterer hva du betalte for varen, minus frakt, når den kommer til oss. Du må selv stå for returkostnadene. Ved heving av kjøp og benyttelse av angrefrist, refunderer vi ordresummen, minus frakt, innen 14 dager fra varen er mottatt hos oss.
- Du kan lage og bestille retur lapp på postnord ved bruk av koden “ARTIMISMB” her: https://my.postnord.no/privat/return.
- Ved retur skal utfylt returskjema legges ved (last ned her).
- Returneres til: Artimis Medical Beauty, Bygdøy allé 55, 0265 Oslo.
Artimis Medical Beauty AS Org nr 917 016 941